Σ΄ αυτή τη σελίδα κάθε επισκέπτης μπορεί να δει τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούν οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014-15
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ- ΜΕΙΩΣΗ- ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Τα παιδιά της Δ1 τάξης τη σχολική χρονιά 2014-2015 θα ασχοληθούν με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων ...
Μια από τις δράσεις στα πλαίσια αυτού του προγράμματος , είναι η κατασκευή χριστουγεννιάτικων στολιδιών με ανακυκλώσιμα υλικά , συγκεκριμένα από πλαστικά μπουκάλια.
Αφού τα έκοψαν στο στόμιο σε σχήμα αστεριού τα έφαψαν με πλαστικά χρώματα και τα στόλισαν με γκλίτερ.
Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία και εντυπωσίασε τους πάντες .
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014-15
ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ- ΜΕΙΩΣΗ- ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Τα παιδιά της Δ1 τάξης τη σχολική χρονιά 2014-2015 θα ασχοληθούν με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων ...
Μια από τις δράσεις στα πλαίσια αυτού του προγράμματος , είναι η κατασκευή χριστουγεννιάτικων στολιδιών με ανακυκλώσιμα υλικά , συγκεκριμένα από πλαστικά μπουκάλια.
Αφού τα έκοψαν στο στόμιο σε σχήμα αστεριού τα έφαψαν με πλαστικά χρώματα και τα στόλισαν με γκλίτερ.
Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία και εντυπωσίασε τους πάντες .
Τα παιδιά του Δ2 έφτιαξαν το δικό τους δέντρο με ανακυκλώσιμα υλικά !
Πλαστικά μπουκάλια , καπάκια , χαρτόνι φελιζόλ...
ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ!!
Τα παιδιά της Δ΄τάξης με την καθοδήγηση της κ. Μουζαλιώτου Ελένης , της κ. Ράπτη Λ¨αουρας και της κ. Καραβασίλη έφταξαν μάσκες και χαρταετούς από χαρτί , πλαστικά μπυυκάλια , χαρτί περιτυλίγματος
ΕΠΙΟΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ
3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015
Τα δύο τμήματα της Δ΄Τάξκης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ΚΠΕ ένα ανοιξιάτικο πρωινό του Μαρτίου .
Οι ζεστασιά των υπεύθυνων του Κέντρου και του χώρου αμέσως αγκάλιασε τους μικρούς επισκέπτες του .
Μετά από τη γνωριμία άρχισε αμέως η δράση . Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδα με σκοπό να ζωγραφίσουν ένα πάρτι , ενώ σε κάθε ομάδα ορίστηκαν δύο "πρ'ακτορες" έργο των οποίων ήταν να καταγράφουν μέσα από τη ζωγραφιά σκουπίδια και ανακύκλωσης σκουπίδια .
Ακολούθησε η παρουσίαση των εργασιών και η καταγραφή των σημειώσεων των πρακτόρων όλων των ομάδων σε λίστες .
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα διαχώρισαν τα παιδιά τα απλά σκουπίδια , τα ανακυκλώσιμα υλικά αλλά και τα ειδικά σκουπίδια όπως μπαταρίες κεριά οδοντογλιφίδες...
Διάλεξαν ποια από αυτά θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν και όχι να καταλήξουν σε οποιοδήποτε κάδο .
Συμπέραναν επίσης πως για την οργάνωση μιας εκδήλωσης πρέπει να γίνεται σωστός προγραμματισμός και υπολογισμός των ποσοτήτων σε κεράσματα και τα σχετικά τους .
Κεντρικό λοιπόν μήνυμα :
"Δεν αγοράζω άσκοπα , δεν παράγω σκουπίδια , δεν καταναλώνω ενέργεια"
Έτσι και οι Δήμοι μας εξοικονομούν χρήματα που μπορούν να τα διαθέσουν σε άλλες δραστηριότητες για την αναβάθμιση της ζωής των πολιτών .
Ακολούθησε προβολή για την ανακύκλωση της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης- Ανακύκλωσης , η οποία συχνά διακόπτονταν για να κάνουν τα παιδιά προβλέψεις , υποθέσεις σχόλια και συζήτηση .
Τέλος ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι για το πώς θα πείσουμε και τους άλλους να αποκτήσουν σωστή συμπεριφορά σε σχέση με τα απορρίμματα !
Στα διαλείμματα τα παιδιά ευχαριστήθηκαν την ομορφιά του αύλειου χώρου του ΚΠΕ αλλά και γνώρισαν και τη χρήση και λειτουργία του κάδου κομποστοποίησης .
Εκτός των άλλων αυτό που θα μείνει αξέχαστο στα παιδιά είναι που γνώρισαν καλύτερα τα παιδιά του άλλου τμήματος και συνεργάστηκαν μαζί τους .
Κάτι που εντυπωσίασε και ευχαρίστησε και εμάς τους εκπαιδευτικούς !
"Ο ήχος της Ανακύκλωσης¨από τη μουσική ομάδα "Λύραυλος"
Στις 11 του Μάρτη 2015 ήρθε στο σχολείο μας η μουσική ομάδα του κ. Μιχάλη Στέφου με την επωνυμία "Λύραυλος" και μας παρουσίασε το πρόγραμμα ο"Ο ήχος της ανακύκλωσης" . Μπροστά στα μάτια των παιδιών ξεχύθηκαν μελωδίες μέσα από πνευστά , έγχορδα και κρουστά μουσικά όργανα που διαφέρουν όμως κατά πολύ από τα γνωστά σε όλους μας μουσικά όργανα , γιατί είναι φτιαγμένα από υλικά που συνήθως καταλήγουν στα σκουπίδια . Η επαναχρησιμοποίηση αυτών των υλικών με διαφορετικό τρόπο ήταν που μας ενθουσίασε όλους.
Λάστιχα ποτίσματος . καλαμάκια ψαροκασέλες , πλαστικά μπουκάλια και καπάκια , πήλινα γλαστράκια , χωνιά , τιμόνι και ρόδα ποδηλάτου , τρόμπες , δέρμα , κόκαλα και κέρατα ζώων μεταμορφώθηκαν σε μουσικά όργανα που τίποτα δεν είχαν να ζηλέψουν από αυτά του εμπορίου . Και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων πλημμύρισε με μελωδίες και οι ψυχές μας με ενθουσιασμό .
Στο τέλος μάλιστα της παρουσίασης δύο μαθήτριες έφτιαξαν τα δικά τους έγχορδα ...
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ "ΝΑ ΣΕ ΦΑΩ;"
Την τρέχουσα σχολική χρονιά το τμήμα Γ1 του σχολείου μας πραγματοποιεί το πρόγραμμα διατροφής με τίτλο "Να σε φάω :" το οποίο και πάλι πραγματοποιείται στο Δήμο μας υπό την αιγίδα του Θεαγενείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης .Ευχαριστούμε προκαταβολικά και μέσα από την καρδιά μας την Κυριακή Παπαδημητρίου επιστημονική συνεργάτη που είναι και η ψυχή του όλου προγράμματος .
Τα παιδιά του Γ1 στο 1ο εραστήρι αφού ενημερώθηκαν από τη δασκάλα τους για το τι περιλαμβάνει αυτό το πρόγραμμα , στη συνέχεια δημιούργησαν το συμβόλαιο το οποίο και υπέγραψαν . Οι όροι του συμβολαίου αφού υπογράφηκαν πρέπει να είναι από όλους σεβαστοί και κανένας δεν πρέπει να τους αθετεί.
Τα παιδιά λοιπόν του Γ1 πραγματοποιώντας το 2ο εργαστήρι έφτιαξαν τα τρενάκια της ανάπτυξή τους αλλά και τα 5 απαραίτητα γεύματα της ημέρας υποδυόμενα και από ένα λαχανικό , φρούτο , ψάρι ...το καθένα ..
Δείτε τους μικρούς πρωταγωνιστές σε δράση ...
Το τρενάκι της ανάπτυξης κοσμεί έναν από τους τοίχους της αίθουσας μας .
Στο 3ο εργαστήρι του προγράμματος τα παιδιά ζωγράφισαν ατομικά ένα φρούτο ή ένα λαχανικό . Με αυτές τις ζωγραφιές τους γέμισαν το πρώτο σπιτάκι των τροφών , δηλαδή των βιταμινών και των Ιχνοστοιχείων . Τα υπόλοιπα σπιτάκια των τροφών τα γέμισαν φτιάχνοντας κολλάζ με τροφές που είχαν μαζέψει από εφημερίδες και διαφημιστικά .Έτσι έγινε και το σπιτάκι των Λιπών -Ελαίων , των πρωτεϊνών , των υδατανθράκων και τελευταίο και διαφορετικό από τα άλλα , το Αχρηστοπωλείο .
Στο 4ο εργαστήρι του προγράμματος τα παιδιά είχαν φέρει οδοντόκρεμες , φρούτα και καπέλα μάγισσας . Χωρίστηκαν σε έξι ομάδες . Η ομάδα του μήλου , η ομάδα της οδοντόβουρτσας , η ομάδα του γλυκού , η ομάδα των μαγισσών της Δόνας Τερηδόνας , η ομάδα των δοντιών και η ομάδα των παιδιών ..
Και το κυνηδητό για τα παιδιά που επέλεγαν να φάνε γλυκό άρχισε από τις Τερηδόνες . Το παιδί σώζεται μόνο αν προλάβει να μπει στην ομάδα του μήλου .η της οδοντόβουρτσας αλλιώς τα δόντια του μαυρίζουν .
Μετά από το κυνηγητό θέλησαν να φάνε το φρούτο που είχαν μαζί τους γιατί κάποιοι στο διάλειμμα είχαν φάει μια μικρή σοκολατίτσα !
Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου ακούσανε από τη δασκάλα τους το παραμύθι του Σουλτάνου Ντολμά Ιμάμ Μπαϊλντί και στη συνέχεια χωρισμένοι σε τρεις ομάδες έπαιξαν το δικό τους σενάριο για το τέλος του παραμυθιού που άκουσαν από τη δασκάλα τους .
Η φαντασία τους πραγματικά κάλπασε !
Σο 5ο εργαστήρι του προγράμματος ένα από τα παιδιά έκανε το παιδί του γίγαντα και προσπαθούσε να βρει έναν φίλο για να του κάνει παρέα . Τα υπόλοιπα παιδιά το άκουγαν το παιδί του γίγαντα και προσπαθούσαν μέσα από τις διαφορές τους να βρουν και τις ομοιότητές τους .
Στη συνέχεια τα παιδιά έγιναν ζευγάρια γίγαντα παιδιού και μια τόνιζαν τις διαφορές και μια τις ομοιότητές τους .
Έτσι λοιπόν είπαν πως μπορεί να διαφέρουμε με το γίγαντα στα εξωτερικά χαρακτηριστικά όμως μοιάζουμε κιόλας , γιατί είμαστε παιδιά , έχουμε ανάγκη για παιχνίδι και αγάπη , μας αρέσουν τα ίδια πράγματα (φαγητά , χρώματα ...)
Μετά από αυτό το παιχνίδι τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ανέλαβαν να κάνουν τους διαφημιστές ενός προϊόντος του αχρηστοπωλείου . Όταν παρουσίασαν τη διαφήμισή τους οι άλλοι έπρεπε να βρουν το ψέμα με το οποίο οι διαφημιστές προσπάθησαν να ξεγελάσουν τους ακροατές τους . Η μάγισσα διαφήμιση πανταχού παρούσα έδινε το έναυσμα της κάθε διαφήμισης γελώντας σατανικά και όταν οι ακροατές ανακάλυπταν το ψέμα γρύλιζε μοχθηρά .
Στο 6ο εργαστήρι τα παιδιά έπρεπε να καταλάβουν τα άσχημα της μονοφαγίας μέσα από την περιπέτεια του κυρίου Καρότου και της κυρίας Ντομάτας .
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και μάλιστα η δε3ύτερη ομάδα έπαιξαν αλλάζοντας τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε κύριο Μπρόκολο και κυρία Λεμόνι .
Οι υπόλοιποι ρόλοι ήταν οι γείτονες και τα παιδιά της γειτονιάς που τους κορόιδευαν και ο γιατρός με τη νοσοκόμα .
Οι δραματοποιήσεις είχαν μεγάλη επιτυχία και τα παιδιά το χάρηκαν ιδιαίτερα αυτό το εργαστήρι .
Στο 7ο εργαστήρι του προγράμματος τα παιδιά έφτιαξαν αρχικά με το σώμα τους την πυραμίδα της διατροφής , γεμίζοντάς τη νοερά από κάτω προς τα πάνω με το νερό , τα φρούτα και τα λαχανικά , τα δημητριακά και τα ζυμαρικά , τα γαλακτοκομικά και το λευκό κρέας , τα όσπρια , το ρύζι και τους ξηρούς καρπούς , το κόκκινο κρέας και τέλος τα γλυκά .
Στη συνέχεια πάλι χωρισμένα σε δύο ομάδες κατασκεύασαν ανθρώπινες πυραμίδες με σπόρους και υλικά που έφεραν από το σπίτι . Στη συνέχεια το κάθε παιδί μό0νο του ετοίμασε ζωγραφίζοντας τη δική του πυραμίδα .
Στη συνέχεια τα παιδιά ετοίμασαν ανά δύο ένα ισορροπημένο πιάτο .
Στο 8ο εργαστήρι τα παιδιά άκουσαν α΄΄ο τη δασκάλα τους το παραμύθι του Ταύρου και της Ασπρούλας δύο βοοειδών που υποφέρουν μέσα σε μια φάρμα γιατί δεν έχουν την ελευθερία τους .
Ποια λύση θα δώσει ο Ταύρος σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει αυτός και οι υπόλοιποι του είδους του;
Θα καθίσει να δεχτεί μοιρολατρικά το τέλος του ή θα επαναστατήσει ;
Τα παιδιά σε πέντε ομάδες χωρισμένα αυτή τη φορά , σχεδίασαν και δραματοποίησαν το δικό τους σενάριο - τέλος της ιστορίας των ζώων της φάρμας .
Την Παρασκευή 28 Μαρτίου μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τα παιδιά του Γ1 .
Η δασκάλα τους για τη γιορτή της τους είχε υποσχεθεί ένα υγιεινό πρωινό .
Εκείνο όμως που δεν ήξεραν , ήταν το γεγονός πως το πρωινό αυτό θα το παρασκεύαζαν μπροστά στα μάτια τους οι μητέρες τους .
Πέντε μανούλες είχαν δεχτεί την πρόσκληση της δασκάλας και ήρθαν στην τάξη . Η δουλειά που τους ανατέθηκαν ήταν : να στίψουν 20 ποτήρια φυσικό χυμό και να ετοιμάσουν φρουτοσουβλάκια 5 φρούτων . Γάντια λοιπόν και η χρονομέτρηση αρχίζει .
Ο χρόνος τους ήταν 20 λεπτά της ώρας για 20 μαθητές /τριες . Άρα μια μανούλα σε 5 λεπτά μπορεί να ετοιμάσει ένα από τα πιο υγιεινά πρωινά για το παιδί της . Και άλλα δύο λεπτά για να πλύνει ένα φρούτο και να ετοιμάσει ένα υγιεινό σάντουιτς για το δεκατιανό του παιδιού της . Βέβαια όλα αυτά μπορεί κι ο πατέρας να τα κάνει στον ίδιο ακριβώς χρόνο .
¨Όπως βλέπετε είναι πολύ περήφανες και οι ίδιες για το αποτέλεσμα της προσπάθειας την οποία ήρθε κι η Διευθύντρια του σχολείου μας κ. Κανακούδα Κυριακή να καμαρώσει .
Στη συνέχεια οι ίδιες οι μητέρες προσέφεραν το πρωινό στα παιδιά τους .
Κι όπως βλέπετε δεν έμεινε τίποτε ! Στο πρωινό αυτό υπήρχε κι από ένα παστέλι φυστικιού !
Μια δεύτερη δοκιμασία περίμενε τις μητέρες , οι οποίες ήταν και πάλι πρόθυμες .
Μοιράστηκαν μία σε κάθε ομάδα και μαζί με τα παιδιά σχεδίασαν τα γεύματα μιας μέρας η κάθε ομάδα .Έτσι φτιάξαμε το μενού της Εβδομάδας , αφήνοντας ελεύθερο το Σαββατοκύριακο !
Στη συνέχεια μας τα παρουσίασαν .
Μανούλες σας ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθεια που μας προσφέρατε σήμερα !
Στο 9ο εργαστήρι του προγράμματος που είχε και τον τίτλο "Φρουτομανία" τα παιδιά διάλεξαν φρούτα αγαπημένα και τα ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου . Η δράση αυτή κίνησε το ενδιαφέρον όλων των παιδιών που ρίχτηκαν με όρεξη στη δουλειά .
Και φυσικά το απαραίτητο φρουτοπρωινό που αποδεικνύει με έργα τα όσα λέμε στο πρόγραμμα, ήταν έτοιμο από τη δασκάλα τους . Και σε πέντε λεπτά της ώρας δεν υπήρχε τίποτε σε αυτήν την πιατέλα.
Το αποτέλεσμα ικανοποίησε τα παιδιά για την όλη προσπάθειά τους .
Το 10ο εργαστήρι ενεργοποίησε τα παιδιά από το πρώτο λεπτό της έναρξής του .
Πώς βάζοντας καλή βενζίνη σε ένα όχημα η απόδοσή του μεγιστοποιείται , έτσι είναι και ο οργανισμός μας . Τρώγοντας υγιεινές τροφές έχει ταχύτητα και διάρκεια η ενέργεια που παίρνουμε από αυτές. Αντίθετα τροφές όπως λίπη και γλυκά , μας δίνουν μέγιστη ενέργεια , που η διάρκειά της όμως είναι πάρα πολύ μικρή και έτσι οδηγούμαστε πάλι στην κατανάλωση τροφής , με αποτέλεσμα την παχυσαρκία !
Τα παιδιά λοιπόν ανάλογα με το "καύσιμο" που ζητούσαν από τον βενζινοπώλη κινούσαν και το όχημά τους .
Στο κλείσιμο του εργαστηρίου πραγματοποιήθηκαν και μετρήσεις ύψους και βάρους των παιδιών .
Στο 10ο εργαστήρι τα παιδιά κλήθηκαν να παίξουν σχοινάκι Τα αγόρια ήταν διστακτικά στην αρχή . Στη συνέχεια όμως τα πήγαν καλά !
Τα παιδιά στη συνέχεια άκουσαν το μύθο του Αισώπου "Ο Γαϊδαράκος μας ο Γκαρής" και δραματοποίησαν τα σενάρια του δικού τους τέλους
Στο τελευταίο εργαστήρι τα παιδιά απόλαυσαν από τη δασκάλα τους το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά ¨Το Στοχολούλουδο".
Μετά από μια μουσική χαλάρωσης έψαξαν μέσα τους να βρουν το στόχο που έχουν βάλει κατά την πορεία του προγράμματος "Να σε φάω;"
΄Στη συνέχεια το στόχο τους αυτό τον εξέφρασαν εικαστικά . Οι ατομικές τους εργασίες έγιναν ένα ομαδικό κολλάζ !
Ελπίζουμε οι στόχοι αυτοί , να περιορίσουμε τα γλυκά και να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά , να γίνουν τρόπος ζωής γι' αυτά τα παιδιά !
ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ "ΟΧΙ"
Τα παιδιά του Γ1 από τον Ιανουάριο του 2014 τη μια ώρα της Ευέλικτης ζώνης την αφιερώνου στο πρόγραμμα με τίτλο "Τα δυνατά ΟΧΙ". Το πρόγραμμα πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Δήμου Πάυλου Μελά και του Θεαγενείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης . Υπεύθυνη και σε αυτό το πρόγραμμα είναι η αγαπητή μας Παπαδημητρίου Κυριακή και αυτό νομίζουμε τα λέει όλα !
Στο 2ο εργαστήρι λοιπόν τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ένα ζώο με το οποίο επιλέγουν να πουν το ΟΧΙ που λένε συνήθως ! Ύστερα από συζήτηση τα παιδιά χαρακτήρισαν τα όχι τους , ποια από αυτά πείθουν (είναι ισχυρά) και ποια δεν πείθουν (αδύνατα).
Τη δύναμη του όχι κλήθηκαν να την καταγράψουν , να την κατανοήσουν και μέσα από τρεις χειρόκουκλες . ενός λύκου , ενός γερακιού κι ενός κότσυφα που χειρίστηκαν τρία παιδιά !
Η δασκάλα τους έδειξε σε γαντόκουκλα το Δράκο του ΟΧΙ και συμφώνησαν να προσπαθήσουν να φτιάξουν και εκείνα γαντόκουκλες τα ζώ που ζωγράφισαν . Και δεν άργησαν σε λίγες μέρες κατέφθασαν οι γαντόκουλες όλες πετυχημένες και φτιαγμένες με μεράκι από παιδιά και γονείς !
Στο 3ο εργαστήρι του προγράμματος όλα τα παιδιά θέλησαν να παρουσιάσουν τα ζώα που έφτιαξαν με γαντόκουκλες .
Αμέσως μετά τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες την κόκκινη και την μπλε . Τα παιδιά της κόκκινης ομάδας κλήθηκαν να απαντούν σε ότι τους ρωτούν ΟΧΙ και τα παιδιά της μπλε ομάδας να βομβαρδίσουν με ερωτήσεις τα παιδιά της κόκκινης . Η δουλειά αυτή έγινε κατά ζεύγη !
Ύστερα από αυτό τα παιδιά του ΟΧΙ μας αποκάλυψαν πότε το όχι τους ήταν δυνατό , γιατί ήταν και αληθινό .Έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως για να πούμε ένα δυνατό ΟΧΙ πρέπει να το πούμε με ειλικρίνεια !
Μετά από αυτό τα παιδιά έκαναν την άσκηση του βράχου . Όπως ο βράχος , στη θάλασσα ή στο βουνό , αντιστέκεται στη μανία της φύσης , έτσι και ο άνθρωπος πρέπει να στέκεται δυνατός σαν βράχος , πιστός στις αρχές και τα πιστεύω του ενάντια σε κάθε πρόκληση !
Την άσκηση αυτή τα παιδιά την απόλαυσαν πραγματικά και τα περισσότερα από αυτά στάθηκαν ακλόνητα στις προκλήσεις της δασκάλας τους !
Στο εργαστήρι αυτό, το 4ο του προγράμματος, κάθε παιδί έπρεπε να ορίσει τα όριά του , λέγοντας ένα δυνατό όχι στην εξωτερική επιρροή , όταν ένοιωθε απειλή .
Τα παιδιά σε ζευγάρια που οι ρόλοι εναλλάσσονταν βίωσαν τι θα πει όρια (ο χώρος μου) και τι απειλή .
Τα παιδιά σε ζευγάρια που οι ρόλοι εναλλάσσονταν βίωσαν τι θα πει όρια (ο χώρος μου) και τι απειλή .
Στη συνέχεια εκφράστηκαν για το συναίσθημα που βίωσαν , όταν ήταν μέσα στον κύκλο , αλλά και έξω από αυτόν .
Τα συναισθήματα εκφράστηκαν με ένα λουλούδι που ζωγράφισε κάθε παιδί και μπήκε σε ένα κυκλικό στεφάνι .
Σήμερα στο 5ο εργαστήρι τα παιδιά έπρεπε να εκφραστούν για την πίστη στον εαυτό τους βάζοντας το υγρό του αυτοπεποιθησιόμετρου εκεί που πίστευε το καθένα .
Στη συνέχεια δικαιολόγησαν το γιατί στο ύψος του αυτοπεποιθησιόμετρου και νομίζουν πως πρέπει να κάνουν για να βελτιώσουν την κατάστασή τους .
Στην επόμενη δράση όλοι σε κύκλο επαναλαμβάναμε για να στηρίξουμε το παιδί που βρισκόταν στο κέντρο φράσεις όπως , "είμαι βράχος", "μπορώ να πω όχι" , "είμαι δυνατός " , "Δεν φοβάμαι" ...
Τα παιδιά σε αυτό το 6ο εργαστήρι παρακολούθησαν σε κουκλοθέατρο από τη δασκάλα τους το παραμύθι του Τσιπιλού , που συναντά τις κακές μάγισσες , Τη δόνα Καπνίστρω , τη Δόνα Νικοτίνη και τη Δόνα Διαφήμιση .
Στη συνέχεια κλήθηκαν να παίξουν αυτά για να δώσουν απάντηση στα ερωτήματα "Τι θα κάνει ο Τσιπιλός ;" "Πού να το πει;" "Θα τον πιστέψουν;"
Οι κακές μάγισσες βγήκαν από τον κύκλο και απειλούσαν τα παιδιά . Αυτά τις απωθούσαν με τα πιο δυνατά ΟΧΙ που μπορούσαν . Κι έτσι αυτές δεν κατάφεραν να μπουν στον κύκλο !
Τα σενάρια αυτά κάθε παιδί αποτύπωσε με το δικό του τρόπο σε κόμικ.
Στο 7ο εργαστήρι του προγράμματος ένα παιδί έκανε κινήσεις , γκριμάτσες ή έβγαζε ήχους κι οι υπόλοιποι σαν τις μαϊμούδες το μιμούνταν .
Τα παιδιά στη συνέχεια παρακολούθησαν σε κουκλοθέατρο τη συνάντηση του Τσιπιλού με έναν καπνιστή . Στη συνέχεια έπαιξαν τα ίδια τη συνέχεια . Δηλαδή "Τι μπορούσε να κάνει ο Τσιπιλός όταν συνάντησε τον καπνιστή που του είχε γίνει κολλιτσίδα η νικοτίνη ;
Στη συνέχεια αποτύπωσαν σε κόμικς τα σενάριά τους .
Στο 8ο εργαστήρι πάλι ήταν πρωταγωνίστριες η μάγισσες Καπνίστρω , Νικοτίνη και διαφήμιση !
Άρχισε και πάλι το κυνηγητό και τα παιδιά προσπαθούσαν να σωθούν μπαίνοντας στον σωστό κύκλο ή κάνοντας το βράχο !
Στο 8ο εργαστήρι πάλι ήταν πρωταγωνίστριες η μάγισσες Καπνίστρω , Νικοτίνη και διαφήμιση !
Άρχισε και πάλι το κυνηγητό και τα παιδιά προσπαθούσαν να σωθούν μπαίνοντας στον σωστό κύκλο ή κάνοντας το βράχο !
Στη συνέχεια έπαιξαν δικά τους σενάρια, όπου συνομήλικοι καπνιστές , προσπαθούσαν να πείσουν τους άλλους να ξεκινήσουν τη συνήθεια του καπνίσματος .
Στο 9ο εργαστήρι του προγράμματος τα παιδιά άκουσαν το παραμύθι της Κικής Παπαδημητρίου "Η παγίδα" .
Στη συνέχεια πήραν ρόλους τα ίδια τα παιδιά και το δραματοποίησαν !
Στη συνέχεια πήραν ρόλους τα ίδια τα παιδιά και το δραματοποίησαν !
Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά μέσω της ενσυναίσθησης να κατανοήσουν την αδυναμία του χαρακτήρα του ρόλου τους .
Έτσι κατάλαβαν ποιες αδυναμίες είναι αυτές που μας κάνουν αδύναμους στις προκλήσεις - παγίδες στη ζωή μας , που ήταν και ο στόχος του εργαστηρίου !
Στο 10ο εργαστήρι τα παιδιά κλήθηκαν να παίξουν σε ζευγάρια τις μάγισσες και τους δράκους . Οι δράκοι στο τέλος κατάπιναν τις μάγισσες !
Και αφού πια μάγισσες δεν υπάρχουν , μιας και εμείς μέσα από αυτό το πρόγραμμα είμαστε δυνατοί και ακλόνητοι σαν βράχοι σε κάθε εξωτερική πρόκληση , κάναμε τους βράχους και βροντοφωνάξαμε το δικό μας ΟΧΙ !
Και αφού πια μάγισσες δεν υπάρχουν , μιας και εμείς μέσα από αυτό το πρόγραμμα είμαστε δυνατοί και ακλόνητοι σαν βράχοι σε κάθε εξωτερική πρόκληση , κάναμε τους βράχους και βροντοφωνάξαμε το δικό μας ΟΧΙ !
Στο τέλος αποτυπώσαμε εικαστικά τους δράκους του δυνατού ΟΧΙ !
Έτσι ολοκληρώθηκε αυτό το πρόγραμμα . Ελπίζουμε αυτό το ΟΧΙ να ριζώσει μια για πάντα στις ψυχές αυτών των παιδιών !
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2012- 2013
Δ1 ΤΜΗΜΑ 2013
Πολιτιστικό πρόγραμμα
"Κάθε έκθεμα και μια ιστορία"
Στο πρόγραμμα αυτό τα παιδιά της Τετάρτης τάξης με εκκίνηση το μάθημα της Ιστορίας μεταμορφώνονται στους τεχνίτες των γεωμετρικών χρόνων (11ος-8ος π.Χ) , των αρχαϊκών(8ος-5ος π.Χ) και των κλασικών χρόνων (5ος-4οςπ.Χ)
Οι μαθητές μας σε ένα κομμάτι κεραμιδιού αφού το έβαψαν , περίμεναν να στεγνώσει και έπειτα με ένα αιχμηρό αντικείμενο χάραξαν το όνομα του συμμαθήτριας που ήθελαν ως πρόεδρο της τάξης τους . Έτσι μέσω του αρχαίου οστρακισμού έκαναν τις εκλογές της τάξης τους και το χάρηκαν ιδιαίτερα !
Εδώ το βάψιμο με μαύρο χρώμα τέμπερας βρίσκεται σε εξέλιξη !Και τώρα ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας ! Η χάραξη είναι αρκετά δύσκολη και θέλει επιμονή και υπομονή ..
..η οποία όμως δεν μας λείπει και για το λόγο αυτό έχουμε επιστρατεύσει ό,τι πιο αιχμηρό έχουμε μαζί μας . Ας πούμε τον διαβήτη μας , όπως βλέπουμε εδώ για παράδειγμα !
Ε ! Αφού με το διαβήτη είναι πιο εύκολο , γιατί όχι κι εμείς !
Και η ψηφοφορία έφτασε στο τέλος της με πλήρη επιτυχία ! |
Σε αυτή τη φάση που είναι η δεύτερη του προγράμματος βλέπουμε τα παιδιά πως μαθαίνουν να δίνουν σχήμα της επιλογής τους σε εύπλαστα υλικά . Εδώ συγκεκριμένα χρησιμοποιούν την πλαστελίνη και με την καθοδήγηση της κ. Κατερίνας Γεροκώστα δημιουργούν μικρά θαύματα !
Σημασία δίνεται και στις λεπτομέρειες ακόμη !
Και είμαστε περήφανες για αυτό που δημιουργήσαμε !
Όλοι είμαστε με τα μούτρα ριγμένοι στη δουλειά για να έχουμε ένα καλό αποτάλεσμα !
Δεν μας πτοεί τίποτε ούτε ένα κολάρο στο λαιμό ! Τα χεράκια μας να' ναι καλά και η διάθεση για δουλειά περισσεύει !!
Θα το κάνω όσο καλύτερο μπορώ ! τότε μόνο θα το αφήσω από τα χέρια μου !
Και εμείς το ίδιο θα κάνουμε !
Πολύ ωραίο το αγαλματάκι σου ! Για δες και το δικό μου ! Όμορφο δεν είναι ;
Σε αυτή τη φάση, που είναι η τρίτη του προγράμματος οι μικροί τεχνίτες έχουν περάσει στη δημιουργία μικρών αντικειμένων καθημερινής χρήσης και αγαλματιδίων με υλικό τον πηλό !
Ο πηλός πήρε μορφή χάρη στα χέρια και την φαντασία των παιδιών που ταξίδεψε αιώνες πριν ...
Μικρά αγγεία καθημερινής χρήσης με το περιεχόμενό τους ...
..αλλά και εντυπωσιακά αγαλματίδια !
Σε επόμεμη φάση τα έργα μας αυτά τα βάψαμε !
Πρώτη από όλους το καλό παράδειγμα δίνει όπως είναι φυσικό η κ. Κατερίνα η οποία συμμετέχει δημιουργώντας μαζί με τα παιδιά !
Αλλά και οι δημιουργίες των παιδιών δεν πάνε πίσω ευρηματικότατες !
Ποικίλες σε μεγέθη και χρώματα ..
..σε είδη αντικειμένων..
σε ομορφιά και χάρη ..
...με λίγα λόγια η δημιουργία ...
...ξεπέρασε κάθε προσδοκία ! Μπράβο τους !
Σε αυτή τη φάση οι μικροί μας μαθητές παρακολούθησαν μια προβολή μέσα από την οποία παρακολούθησαν την τέχνη της αγγειοπλαστικής στην εξέλιξή της, τις πρώτες ύλες και τις τεχνικές που εφαρμόζουν οι σύγχρονη τεχνίτες για να πετύχουν τη μαζική παραγωγή .
Μετά την παρακολούθηση της προβολής οι ερωτήσεις των μικρών μαθητών έπεφταν βροχή !
Σε αυτή τη φάση η οποία έίναι και η πρώτη του προγράμματος οι μικροί μας καλλιτέχνες με υλικά το μλποκ ακουαρέλλας και τις τέμπερες ζωγράφισαν αγγεία των γεωμετρικών χρόνων !
Η προσπάθειά τους όπως φαίνεται και από το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακή !
Σε αυτή τη φάση ΄καλέσαμε στο σχολείο μας την κ. Σάντρα μια αγγειοπλάστης της πόλης μας , που για χάρη μας άφησε το εργαστήριό της και ήρθε στο δικό μας χώρο να μας μυήσει στην τέχνη της αγγειοπλαστικής !
Στο χώρο πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας μαζεύτηκαν οι μαθητές για να δουν την αγγειοπλάστη μας την οποία και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον .
Και εκείνη όμως τους καθήλωσε με την ιστορία του Χουμ και της Νταν , των δίυο πρωτόγωνων που τυχαία και βήμα- βήμα ανακάλυψαν την τέχνη της αγγειοπλαστικής !
Και μετά την ιστορία έρχεται η ώρα της δημιουργίας ! Πρώτα με τα χέρια ...τα πρώτα εργαλεία του ανθρώπου !
Βέβαια οι απορίες των μικρών πρέπει να λυθούν στη στιγμή !
Και τώρα βλέπουν πόσο εύπλαστη ύλη είναι ο πηλός !
Σειρά έχει η γνωριμία με τα εργαλεία της αγγειοπλάστη και πρώτα από όλα τον τροχό !
Το μικρό δημιούργημα πάνω στον τροχό αλλάζει με τη βοήθεια μικρών αιχμηρών εργαλείων ,που το καθένα από αυτά κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά ( αφαιρεί πηλό, κάνει γραμμές , κουκκίδες ...)
Η δουλειά αυτή χρειάζεται μεράκι αλλά και υπομονή ...
Να και τρυπούλες στην περίπτωση που θέλουμε το συγκεκριμένο να είναι κηροπήγιο , άρα θα βγαίνει το φως του κεριού !
Το προηγούμενο αγγείο μετατρέπεται πάλι σε ζυμάρι για να δείξουμε τη χρήση των εργαλείων σε επίπεδη επιφάνεια .
Οι μικροί μας μαθητές παρακολουθούν ενθουσιασμένοι με πολλή προσοχή ..
Και τα ξύλινα εργαλεία χαρίζουν εντυπωσιακά σχέδια στον πηλό .
Τώρα είναι η ώρα των παιδιών να δημιουργήσουν ...
πράγμα που το έκακαν με μεγάλη χαρά ..
και ενθουσιασμό ...
..αλλά και με συνεργατικό πνεύμα . Ο ένας γυρίζει τον τροχό και ο άλλος πλάθει !
Η χρήση των εργαλείων τους/τις εντυπωσιάζει
τους απορροφά ...
τους δίνει χαρά ...
μέχρι που δεν δίνουν σημασία στο κουδούνι που τους καλεί για διάλειμμα !
Ευχαριστούμε κ. Σόνια για τις όμορφες στιγμές που μας χαρίσατε και που μοιραστήακατε μαζί μας κάποια από τα μυστικά της τέχνης σας ! να είστε πάντα καλά !
Και το πρόγραμμα συνεχίζεται με την κατασκευή μάσκας . Τα παιδιά , πάντα με βοηθό την κ. Κατερίνα πήραν φουσκωμένα μπαλόνια , λωρίδες εφημερίδων και μπόλικη ατλακόλ και ρίχτηκαν στη δουλειά . Όχι όμως μέσα στην αίθουσα , για τους ευνόητους λόγους , στην αυλή του σχολείου και μάλιστα δίπλα στις βρύσες .
Σε αυτή τη φάση τις αφήνουμε τις μάσκες μας για να τις συνεχίσουμε μετά από το Πάσχα με το καλό !
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Οι μαθητές μαθήτριες του Δ1 συμμετέχουν στο πρόγραμμα διατροφής "Να σε φάω" τη χρονιά 2012-2013 το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του ΔΉΜΟΥ Παύλου Μελά και του Θεαγένειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης .
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές/τριες προσχολικής αγωγής και σε μαθητές/τριες Α΄, Β΄και Γ΄τάξης . Για το λόγο αυτό οι μαθητές του Δ1 τμήματος συμμετέχουν με δράσεις τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα κι ας μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο ερευνητικό επίπεδο του προγράμματος .
Η πρώτη προσέγγιση γενικά στο θέμα της διατροφής έγινε με την καταγραφή των διατροφικών συνηθειών των παιδιών της τάξης σε ερωτηματολόγια . Στη συνέχεια οργάνωσαν τα δεδομένα της έρευνάς τους σε ιστογράμματα και ραβδογράμματα φτιαγμένα από τα ίδια τα παιδιά και στη συνέχεια μέσω των Η/Υ και του προγράμματος excel σε διάφορα γραφήματα .
Στη συνέχεια έγραψαν το διαιτολόγιο μιας ημέρας που θα προτιμούσαν
Η επόμενη προσέγγιση του θέματος της διατροφής έγινε μέσα από τη λογοτεχνία και συγκεκριμένα με το βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου "Παραμύθια να τα φας στο πιάτο¨ και τα κείμενα από το ανθολόγιο Γ΄-Δ΄"Η Δόνα Τερηδόνα" και "Ο Δαρείος" .
Τα παιδιά προβληματίστηκαν με τις διατροφικές συνήθειες των ηρών των λογοτεχνικών αυτων κειμένων .
Στη συνέχεια μέσα από το διαδίκτυο συνέλεξαν πληροφορίες για τη διατροφική αξία των διάφορων ομάδων τροφών .
Επόμενο βήμα ήταν η σύσταση ενός εβδομαδιαίου διαιτολιγίου "Ανθυγιεινής" διατροφής και ενός αντίστιχου "Υγιειενής" διατροφής σύμφωνα με τις γνώσεις που απέκτησαν για τη διατροφική αξία των τροφών .
Σε επόμενο βήμα συνέθεσαν ένα δικό τους παραμύθι για τη "Δόνα Παχυσαρκία" .
Σε αυτό το σημείο του προγράμματος μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τα παιδιά ! Μας επισκέφτηκε η κ. Παπαδημιτρίου Κυριακή η γιατρός που επιμορφώνει τους /τιςεκπαιδευτικούς που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα φορτωμένη με τις κούκλες της και παρουσίασε βιωματικά στα παιδιά την ιστορία του "Ντολμά Ιμάμ Μπαίλντί" .
Η χαρά των παιδιών είναι έκδηλη στα πρόσωπά τους και δεν χρειάζεται καμιά περιγραφή . Οι παρακάτω φωτό μιλούν από μόνες τους .... και η θέλησή τους για συμμετοχή σε αποκορύφωμα !
Αυτές ήταν οι παρουσιάσεις των ομάδων μας προς την κ. Παπαδημητρίου !
Η Κ. Παπαδημητρίου ανοίγει τους ασκούς της και ...το παραμύθι αρχινά !
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Κυριακή Παπαδημητρίου για τις πολλές εκπλήξεις που μας έκρυβε μέσα στους ασκούς της , αλλά και τη θετική διάθεση και ενέργεια που μας μετέδωσε !!!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β΄2 ΤΑΞΗΣ
Γερά δόντια - Καλύτερη Υγεία
Στα πλαίσια του
προγράμματος αγωγής υγείας για την Β’ τάξη Δημοτικού «Γερά Δόντια - Καλύτερη
Υγεία », οι μαθητές-μαθήτριες των
τμημάτων Β΄1 και Β΄2 ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες που εκπονήθηκαν κατά το
διάστημα 1-1-2013 έως 1-3-2013, όπως ενημερωτικές εργασίες,
χειροτεχνίες, τραγούδια, παιχνίδια κ.α. Επίσης δόθηκαν στα παιδιά CD και ημερολόγια, στα οποία κατέγραφαν-καθημερινά- πόσες φορές
έπλυναν τα δόντια τους. Σκοπός του
προγράμματος ήταν η πρόληψη και προαγωγή της στοματικής υγείας των
μαθητών-μαθητριών μέσα από την
ενεργητική μάθηση. Επίσης, σε συνεργασία με την ελληνική Οδοντιατρική
Ομοσπονδία και το πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής, το σχολείο μας
υποδέχτηκε τους οδοντιάτρους , οι οποίοι προσέφεραν εθελοντικά τις υπηρεσίες
τους στους μαθητές της Β’ τάξης. Συγκεκριμένα, τους έδωσαν συμβουλές και
οδηγίες για καλύτερη στοματική υγιεινή, τους έκαναν ενδοστοματική εξέταση και
φθορίωση δοντιών. Στο τέλος δόθηκαν στα παιδιά κάποια αναμνηστικά, ενημερωτικό
έντυπο και επιστολή σχετικά με τα ευρήματα της εξέτασης.
Η αφίσες του προγράμματος
Ο οδοντιατρικός έλεγχος των παιδιών
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β΄2 ΤΑΞΗΣ 2012-2013
Τη σχολική χρονιά 2012 - 2013 οι μαθητές/τριες της Β΄2 Τάξης δραστηριοποιήθηκαν ποικιλοτρόπως με αφορμή τα εκπαιδευτικά προγράμματα , τις γιορτές αλλά και τις δράσεις του σχολείου όπως η έκθεση παιδικού βιβλίου .
Πάντα με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ Ιορδανίδου Όλγας εκφράστηκαν μέσα από εικαστικές δημιουργίες και θεατρικά παιχνίδια . Δείχνουν να το απόλαυσαν ...
Μέσα από όλα αυτά μετέτρεψαν την αίθουσά τους σε έναν φαντασμαγορικό Παράδεισο .
Μπράβο στα παιδιά , μπράβο και στη δασκάλα τους ! Το αποτέλεσμα αναμφίβολα τους δικαιώνει !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου